Nowa Honda HR-V i nowa Honda Jazz otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa

dodano: 06.11.2015

  • Nowa Honda HR-V i nowa Honda Jazz otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP
  • Honda Jazz jest drugim autem segmentu B, które zdobyło w tym roku pięć gwiazdek w testach przeprowadzonych zgodnie z nowym algorytmem oceniania wprowadzonym w 2015 roku
  • Oba nowe modele są standardowo wyposażone w opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA)
  • Wszystkie modele Hondy sprzedawane obecnie w Europie otrzymały pięć gwiazdek w testach zderzeniowych


Honda w PolsceNowe Hondy Jazz i HR-V to najnowsze modele w gamie japońskiej firmy, które uzyskały maksymalną notę w testach bezpieczeństwa prowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Oba modele zdobyły pięć gwiazdek w próbach zderzeniowych przeprowadzonych zgodnie z nowym algorytmem oceniania wprowadzonym w 2015 roku, co potwierdza zaangażowanie Hondy w kwestie związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym.

 

Honda Jazz jest drugim autem z segmentu B, które zdobyło w tym roku pięć gwiazdek. Zarówno Honda Jazz, jak i Honda HR-V są standardowo wyposażone w opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). System wykorzystuje czujnik laserowy do skanowania drogi przed pojazdem. Gdy CTBA zidentyfikuje sytuację, która z dużym prawdopodobieństwem może zakończyć się kolizją, układ sterujący automatycznie uruchomi hamulce samochodu.

Honda w PolsceModele Jazz i HR-V w średniej i najwyższej wersji wyposażeniowej otrzymały dodatkowo pakiet rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa o nazwie Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie rozwiązania, jak system ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz system automatycznych świateł drogowych.

Nowa Honda Jazz i nowa Honda HR-V dołączają do gamy pięciogwiazdkowych aut Hondy, w tym do produkowanych w Europie modeli Civic i CR-V.

 

Schemat testów zderzeniowych Euro NCAP skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, poziom ochrony dzieci przewożonych w samochodzie oraz pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Informacje o Euro NCAP

Euro NCAP oferuje klientom branży motoryzacyjnej wiarygodne i niezależne testy poziomu bezpieczeństwa zapewnianego przez najbardziej popularne modele sprzedawane na Starym Kontynencie.

 

Organizację powołano do życia w 1997 roku i obecnie działa ona przy wsparciu siedmiu europejskich rządów, Komisji Europejskiej oraz organizacji motoryzacyjnych i konsumenckich w każdym z krajów członkowskich. Euro NCAP jest motorem istotnych zmian w zakresie poprawy poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez nowe modele samochodów.

 

System oceniania w ramach Euro NCAP polega na podsumowaniu ogólnych wyników w zakresie bezpieczeństwa, w efekcie czego klienci otrzymują zrozumiały, pojedynczy rezultat. Nowy algorytm oceniania, wprowadzony w styczniu 2015 roku, wykorzystuje tzw. wynik ważony, łączący wiele aspektów ochrony zapewnianej przez samochód: zabezpieczenie dorosłych (40%), dzieci (20%) i pieszych (20%) uzupełnia dostępność urządzeń i systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę (20%).

 

Więcej informacji na stronie: www.euroncap.com