Geneva Motor Show 2016 Press Kit

dodano: 07.03.2016


1. Wstęp

 

Podczas salonu Geneva Motor Show 2016, Honda wykona kolejny krok w kierunku odnowy europejskiej gamy modelowej, prezentując po raz pierwszy na świecie prototyp modelu Civic w wersji nadwoziowej hatchback.

 


 

Civic Hatchback Prototype

 

Podczas tegorocznego salonu Geneva Motor Show, swoją światową premierę będzie świętował Civic Hatchback Prototype zdradzający stylizację nadwozia nowego modelu produkcyjnego, który pojawi się sie w Europie na początku 2017 roku. Samochód produkowany w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) będzie eksportowany na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych.

 


 

Clarity Fuel Cell

 

W Genewie pojawi się również Honda Clarity Fuel Cell - będzie to europejska premiera tego modelu. Światowa premiera miała miejsce podczas Tokyo Motor Show w październiku ubiegłego roku. Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy na świecie produkcyjny, zasilany wodorem sedan, mieszczący pod maską zarówno stos ogniw paliwowych jak i układ napędowy. Honda uzyskała w tym modelu najlepszy zasięg wśród istniejących samochodów na ogniwa paliwowe. Na pełnym zbiorniku wodoru auto jest w stanie pokonać ponad 700 km (435 mil)*. Ponadto, Honda Clarity Fuel Cell zapewnia przestronne wnętrze dla pięciu osób, co - do tej pory - było niespotykane w sedanach z ogniwami paliwowymi.

 

* Wewnętrzne pomiary Hondy przeprowadzone w cyklu JC08 i z wykorzystaniem stacji tankowania wodoru generującej ciśnienie 70 MPa




Honda w PolsceNSX

 

Po ogłoszeniu rozpoczęcia sprzedaży modelu NSX w Stanach Zjednoczonych, które miało miejsce podczas salonu samochodowego w Detroit, Honda informuje, iż pierwsze dostawy tego supersamochodu w Europie będą realizowane w 2016 roku. Honda NSX oferuje klasyczne proporcje - niskie, a zarazem szerokie nadwozie z nowoczesnymi, przyciągającymi wzrok powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w modelu NSX pierwszej generacji. Hybrydowy supersamochód został wyposażony w nowy, umieszczony centralnie silnik DOHC V6 z układem podwójnego turbodoładowania, a za przeniesienie mocy odpowiada specjalnie opracowana, dziewięciobiegowa przekładnia DCT.

  


 

Jazz „Keenlight" Concept

 

Honda zademonstruje również nową wersję koncepcyjną popularnego modelu Jazz. Nowy koncept Keenlight przedstawia przykładowe możliwości indywidualizacji Hondy Jazz z wykorzystaniem eleganckich elementów dekoracyjnych nadwozia, specjalnego oklejenia oraz unikatowego koloru nazwanego „Keenlight".

 


 

CRF1000L Africa Twin

 

Podobnie, jak cenieni poprzednicy, nowa Honda CRF1000L Africa Twin została doskonale przystosowana do prawdziwej przygody w myśl założenia „dojechać wszędzie". Z mocnym, dwucylindrowym silnikiem rzędowym gotowa jest do przemierzania kontynentów po drogach i bezdrożach, jak również do eksploatacji w mieście.

 

 

2. Civic Hatchback Prototype


Prototyp Civica nowej generacji świętuje światową premierę podczas salonu Geneva Motor Show 2016

 

  • Dynamiczne linie nadwozia i charakterystyczne elementy stylizacyjne modelu dziesiątej generacji tworzą obraz najbardziej sportowego Civica w historii.
  • Niskie i zarazem szerokie nadwozie, w połączeniu z dużym rozstawem osi, zapewni doskonałe właściwości jezdne i zaoferuje przestronny przedział pasażerski.
  • Pierwszy europejski model dostępny z opracowanymi przez Hondę nowymi silnikami benzynowymi VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra; w ofercie znajdzie się również zmodyfikowana jednostka 1,6 litra i-DTEC.
  • Nowa Honda Civic w pięciodrzwiowej odmianie hatchback będzie produkowana w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.


Podczas salonu Geneva Motor Show 2016, Honda po raz pierwszy na świecie zaprezentuje prototyp dziesiątej generacji modelu Civic w wersji nadwoziowej hatchback. Stylizacja wersji koncepcyjnej zapowiada znaczącą zmianę wizerunku tego auta w stosunku do poprzednika, który jest jednym z najważniejszych modeli w europejskiej gamie Hondy. Odważny design prototypu zapowiada doskonałe właściwości jezdne auta produkcyjnego.

 

Jean-Marc Streng, dyrektor zarządzający Honda Motor Europe w dziale samochodów osobowych, powiedział: „Civic to najważniejszy model Hondy w Europie, który doskonale się sprzedaje i ma bogatą historię w tym regionie. Dla wielu klientów Civic jest synonimem prawdziwej Hondy. Auto w nowej odsłonie będzie kontynuacją najlepszych cech tego modelu i - mamy nadzieję - pozostanie kluczowym graczem w Europie. Cieszymy się, że mogliśmy opracować nową generację Civica, a teraz z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie go na rynek na początku 2017 roku."

 

 

Honda w Polsce

Charakterystyczny, sportowy design nadwozia


Nowa Honda Civic w wersji nadwoziowej hatchback będzie o 30 mm szersza, o 20 mm niższa i o 130 mm dłuższa od obecnego modelu. Większe i zarazem szersze koła i opony dają wrażenie auta mocno osadzonego na drodze, natomiast duży rozstaw osi, krótkie zwisy i płynnie narysowana kabina pasażerska, dodają nadwoziu dynamicznego charakteru.

Krótki zwis przedniej części nadwozia i duże wloty powietrza składają się na bardziej agresywną interpretację znanego oblicza samochodów Hondy. Poniżej wyprofilowanej maski silnika znalazły się atrakcyjnie zaprojektowane reflektory i światła do jazdy dziennej wykorzystujące diody LED. Cały zespół świetlny płynnie zachodzi na wydatne nadkola.

 

W bocznej części nadwozia wyróżnia się górne przetłoczenie ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi klamkami drzwi, które kończy swój bieg u podstawy tylnych lamp LED w kształcie litery „C". Dolna linia boczna ciągnie się od przednich kół, przez drzwi ku tylnym nadkolom, podkreślając dynamiczną, pochyloną do przodu sylwetkę auta. Kształt tylnego zderzaka, z kanciastymi wyżłobieniami i otworami wentylacyjnymi, nawiązuje do agresywnej stylizacji auta.

 

Daisuke Tsutamori, lider projektu Civica dziesiątej generacji mówi o powstaniu i realizacji pomysłu na nową stylizację nadwozia: „Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć charakterystyczne nadwozie, które przyciągnie wzrok i zmieni tradycyjny obraz europejskiego samochodu kompaktowego, nawiązując jednocześnie do cech poprzedników modelu. Dążyliśmy do połączenia sportowych cech, dynamicznych właściwości jezdnych i aspektów praktycznych."

 

Nowe turbodoładowane silniki


Nowa Honda Civic w wersji hatchback będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru: benzynowymi VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz zmodernizowanym dieslem o pojemności 1,6 litra i-DTEC. Civic będzie pierwszym europejskim modelem Hondy dostępnym z dwoma nowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi.

Nowe jednostki - wywodzące się z serii Earth Dreams Technology - oferują dynamiczne osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa.

 

Nowe, turbodoładowane jednostki benzynowe otrzymały układ zmiennych faz rozrządu, który przyczynia się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny przebieg momentu obrotowego - pod tym względem nowe konstrukcje Hondy górują nad silnikami wolnossącymi.

 

Oprócz dwóch nowych jednostek benzynowych, w ofercie znajdzie się również zmodernizowana wersja popularnego i wydajnego silnika wysokoprężnego 1,6 litra i-DTEC, który jest montowany wyłącznie pod maskami europejskich modeli Hondy. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem common rail została wyposażona w liczne rozwiązania redukujące tarcie wewnętrzne, a także obniżające emisję spalin i zużycie paliwa. Silnik zawiera turbosprężarkę o dużej wydajności, niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz usprawniony układ zmiany zawirowań powietrza dolotowego. W obniżeniu wagi jednostki pomogło zastosowanie nowego, wytrzymałego i zarazem lekkiego wału korbowego oraz otwartego, w pełni aluminiowego bloku cylindrów.

 

Produkowana w Europie Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej eksportowana na rynki całego świata

Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie pięciodrzwiowej będzie produkowana w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i eksportowana na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych. Honda potwierdziła, iż - w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu - zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne i procesy. Firma dąży tym samym do rozwinięcia globalnej sieci produkcyjnej.

 

Jason Smith, dyrektor HUM, powiedział: „Poprzez przekształcenie HUM w globalne centrum produkcyjne modelu Civic w wersji pięciodrzwiowej, Honda demonstruje swoje długoterminowe zaangażowanie w rozwój procesu produkcyjnego w Wielkiej Brytanii i w Europie. To bardzo ważny krok dla HUM i swego rodzaju nagroda dla pracowników Hondy, którzy w ciągu ostatnich lat wykonywali swoją pracę z dużym zaangażowaniem. Jako globalne centrum produkcyjne przeznaczone dla Civica w wersji pięciodrzwiowej, będziemy dążyć do eksportowania tego modelu nie tylko do klientów z Europy, ale również na inne światowe rynki."

 



Honda w Polsce4. Clarity Fuel Cell


Honda Clarity Fuel Cell świętuje europejską premierę podczas salonu Geneva Motor Show

 

Podczas salonu Geneva Motor Show 2016, Honda po raz pierwszy w Europie prezentuje model Clarity Fuel Cell. Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy, Clarity Fuel Cell będzie pierwszym na świecie seryjnym sedanem zasilanym wodorem, mieszczącym pod maską zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy. Model Clarity Fuel Cell będzie dostępny w sprzedaży na zasadach leasingu w Japonii od marca 2016 roku, a w USA również w roku 2016, jednak w nieco późniejszym terminie. W Europie Honda Clarity Fuel Cell będzie oferowana w ramach projektu HyFIVE w Wielkiej Brytanii i w Danii także w roku 2016.

 

Podzespoły samochodu rozplanowano zgodnie z zasadą „maksimum człowieka, minimum maszyny". Poprzez minimalizację wymiarów elementów układu napędowego, udało się uzyskać wielkość wnętrza, która zapewnia komfortowe warunki podróży dla pięciu osób, tak jak w przypadku sedana z konwencjonalnym napędem. Dzięki zastosowaniu najnowszych, opracowanych przez Hondę rozwiązań technicznych, udało się zredukować wymiary stosu ogniw paliwowych i układu napędowego do rozmiarów silnika benzynowego V6 o podobnej mocy.

 

Pomimo niewielkiego rozmiaru układu napędowego, zastosowane przez Hondę, zaawansowane rozwiązania techniczne pozwoliły uzyskać parametry stosu ogniw paliwowych na najwyższym światowym poziomie. Opracowane przez Hondę kanałowe separatory falowego przepływu wodoru są bardziej zaawansowane, niż kiedykolwiek przedtem, a ogniwa posiadają teraz wyższą wydajność i bardziej smukły kształt, dzięki zmniejszeniu grubości każdego ogniwa o 1 mm (czyli o 20%). Wszystkie te usprawnienia pozwoliły zmniejszyć rozmiary stosu ogniw paliwowych o 33% w stosunku do ogniw użytych zaledwie kilka lat temu w modelu FCX Clarity. Poprawa parametrów robi jeszcze większe wrażenie po uwzględnieniu zwiększonej mocy silnika elektrycznego do 130 kW (177 KM), przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się o 60%, do 3,1 kW/l, co zapewnia płynne przyspieszenie ze startu zatrzymanego do prędkości maksymalnej.

 

Natychmiastowe, dynamiczne przyspieszenia, zachwycająca płynność jazdy i cisza we wnętrzu, tworzą wyjątkowo atrakcyjną kombinację zalet. Clarity Fuel Cell oferuje dwa tryby jazdy: tryb „Normal" zapewniający rozsądną równowagę pomiędzy zużyciem paliwa i osiągami oraz tryb „Sport", którego zadaniem jest zapewnienie autu jak najlepszych osiągów.

 

W połączeniu z wydajnym układem przeniesienia napędu oraz obniżonym zużyciem energii przez pojazd, Clarity Fuel Cell uzyskuje najlepszy zasięg w klasie porównywalnych samochodów wyposażonych w ogniwa paliwowe, przejeżdżając na pełnym zbiorniku ponad 700 kilometrów bez tankowania*. Ponadto, zbiornik można szybko napełnić, gdyż tankowanie trwa około 3 minut. Te i inne zalety powodują, że Clarity Fuel Cell zapewnia wygodę codziennej eksploatacji podobną do tej w samochodach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

 

Więcej informacji na temat modelu Clarity Fuel Cell tutaj:

http://hondanews.eu/eu/en/cars/media/pressreleases/64954/honda-unveils-clarity-fuel-cell-at-the-2015-tokyo-motor-show


* Wewnętrzne pomiary Hondy przeprowadzone w cyklu JC08 i z wykorzystaniem stacji tankowania wodoru generującej ciśnienie 70 MPa 

5. CR-V Black Edition


Honda prezentuje model CR-V Black Edition

 

W roku 2016 Honda uzupełnia gamę modelu CR-V o nową wersję Black Edition. Została ona wyposażona w dodatkowe elementy dekoracyjne nadwozia i wnętrza, które podkreślają sportowy i elegancki charakter SUV-a. Nowy pakiet jest oferowany wyłącznie w modelach z napędem 4WD, napędzanych silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 2 litrów lub jednostką wysokoprężną 1,6 litra i-DTEC. Diesel może również współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną.

 

Nadwozie Hondy CR-V Black Edition wyróżnia się dodatkowymi progami bocznymi, spoilerem dachowym, 19-calowymi, czarnymi obręczami aluminiowymi, osłoną chłodnicy wykończoną czarnym, błyszczącym lakierem oraz przednią i tylną osłoną podwozia.

We wnętrzu wersji Black Edition znalazła się w pełni skórzana tapicerka z kontrastującymi przeszyciami oraz wytłoczonymi logotypami Black Edition. Luksusową atmosferę kabiny potęgują ekskluzywne dywaniki podłogowe z oznaczeniami Black Edition.

 



6. Jazz „Keenlight" ConceptHonda w Polsce


Nowy koncept „Keenlight" przedstawia przykładowe możliwości indywidualizacji Hondy Jazz.

 

Podczas salonu Geneva Motor Show 2016 zadebiutuje Honda Jazz w wersji „Keenlight". Za sprawą eleganckich elementów stylizacyjnych i akcesoriów pokrytych specjalnym, miedzianym lakierem o nazwie „Keenlight", nowy koncept ma przyciągnąć klientów zwracających większą uwagę na design nadwozia.

 

Nadwozie wyróżnia się spoilerem dachowym, nakładkami na lusterka, osłoną chłodnicy i elementem dekoracyjnym pokrywy bagażnika w kolorze Keenlight. Całość uzupełniają naklejki ukazujące panoramę Londynu oraz unikatowe, 15-calowe obręcze aluminiowe.

 

Motyw przewodni jest kontynuowany wewnątrz, gdzie dominują dedykowane akcenty dekoracyjne umieszczone na kole kierownicy, desce rozdzielczej i progach drzwi. Wśród akcesoriów znalazły się również specjalne dywaniki podłogowe i skórzana tapicerka.

 

Nowy koncept przedstawia przykładowe możliwości indywidualizacji Hondy Jazz, zapowiadając możliwość wprowadzenia na rynek modelu Jazz w wersji specjalnej.

 



Honda w Polsce7. Civic X Edition i Civic Tourer Style


Civic Hatchback i Tourer w specjalnych wersjach „X Edition" i „Style"

 

Podczas salonu Geneva Motor Show, Honda zaprezentuje dwie specjalne wersje modelu Civic. Wersja limitowana Civic X Edition*, którą Honda zapowiedziała po raz pierwszy w styczniu 2016 roku, otrzymała dodatkowe wyposażenie. Na liście znalazły się elementy polakierowane w kolorze nadwozia (przedni zderzak, tylna nakładka zderzaka i nadkola), natomiast wewnątrz centralne miejsce zajmuje system rozrywkowo-informacyjny Honda Connect. Nabywcy wersji Civic X Edition mogą również zamówić nawigację satelitarną Garmin lub odtwarzacz CD.


(* Civic Limited Edition w Wielkiej Brytanii)

 

Dopełnieniem całości są 16- lub 17-calowe obręcze aluminiowe, które podkreślą wyjątkowy charakter Hondy Civic X Edition.

Z kolei Honda Civic Tourer „Style" otrzymała 17-calowe, sportowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, siatkę bagażową oraz stalową nakładkę progową bagażnika. Siatka bagażowa może zostać umieszczona za tylnymi siedzeniami, aby zabezpieczyć bagaż lub za przednimi fotelami, po rozłożeniu na płasko oparć tylnej kanapy.

 



8. RA272Honda w Polsce

 

Historyczny bolid Formuły 1 na stoisku Hondy podczas salonu Geneva Motor Show

 

Po debiucie w 1964 roku, zespół Hondy biorący udział w mistrzostwach Formuły 1 rozpoczął sezon 1965 z nowymi ambicjami, nowym, jednomiejscowym bolidem RA272 z silnikiem „kręcącym się" do 14 000 obr./min. oraz z bardzo doświadczonym kierowcą Richie Gintherem. Po dwukrotnym ukończeniu wyścigu na szóstej pozycji, Amerykanin zdobył dla Hondy pierwsze zwycięstwo na torze Autodromo Hermanos Rodriguez w Meksyku - był to zaledwie dziewiąty wyścig zespołu Hondy. Tym samym, japońska marka po raz pierwszy w historii wyścigów Formuły 1 wywalczyła pierwszą lokatę na podium, zmuszając jednocześnie zespoły z Europy do większej mobilizacji.

 



Honda w Polsce9. CRF1000L Africa Twin


Nowa Honda CRF1000L Africa Twin: nowa wersja legendarnego motocykla debiutuje podczas salonu Geneva Motor Show

 

Podstawowe cechy motocykla typu Adventure - mocny silnik, wytrzymałe podwozie z zawieszeniem o dużym skoku, wyprostowana pozycja motocyklisty oraz szeroko rozstawiona kierownica - predysponują go do eksploatacji w każdym terenie. Jednoślady z tego segmentu są bardzo praktyczne, co tłumaczy ich dużą popularność. Ponadto, są one łatwe w prowadzeniu, komfortowe, zwrotne i doskonale sprawdzają się zarówno w terenie, jak i na autostradzie czy w zatłoczonym mieście. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby zboczyć z utartego szlaku i wyruszyć w nieznane w poszukiwaniu przygód.

 

Podobnie, jak cenieni poprzednicy, nowa Honda CRF1000L Africa Twin została doskonale przystosowana do prawdziwej przygody w myśl założenia „dojechać wszędzie". Z mocnym, dwucylindrowym silnikiem rzędowym gotowa jest do przemierzania kontynentów po drogach i bezdrożach, jak również do eksploatacji w mieście. Oprócz modelu standardowego, w ofercie znajdą się dwie dodatkowe wersje: pierwsza z układem ABS z możliwością wyłączenia w tylnym kole oraz z systemem sterującym momentem obrotowym HSTC (Honda Selectable Torque Control), a druga wyposażona dodatkowo w dwusprzęgłową przekładnię Dual Clutch Transmission (z trybem jazdy terenowej).

 

Więcej informacji na stronie:

http://hondanews.eu/eu/en//media/pressreleases/62945/16ym-honda-crf1000l-africa-twin